12 Eylül 2011 Pazartesi

Asma Yaprağında Köfte

Asma_yapraginda_kofte
8. yaşımızda gelen yüzlerce yoruma nasıl teşekkür ederim diye düşünüp duruyorum günlerdir. Sonunda en güzeli bekleyen birçok tarifi yayınlamaya başlayarak göstermeye karar verdim şükranlarımı. Zamanını ayırıp yazan, hafızalarındaki Portakal Ağacı anlarını karıştıran herkese çok teşekkür ederim! Kitap talihlisini inşallah önümüzdeki hafta başında açıklayacağım.
Geçtiğimiz günlerde öğretmeni kızımla arasındaki diyaloğu anlatıyordu. Dediğine göre Ayşe İkbal öğretmenine "öğretmenim! benim annem de öğretmen!" demiş. Öğretmeni "Ne öğretmeni?" diye sorduğunda "Yemek öğretmeni! Bana yemek yapmayı öğretiyor! Kekler, kurabiyeler yaptırıyor" cevabını vermiş. Bu konuşmayı duyduğumdan beri birlikte yemek yapma seanslarımıza daha özenir oldum. Bazen yemek yaparken sabırımın tükenme noktasına geldiği anlarda onun için bu küçük anların ne kadar değerli olduğunu tekrar ediyorum kendi kendime. Fotoğraftaki asma yaprağındaki köfteleri de birlikte yaptık.
Oğlum geçen hafta hasta olunca maalesef çocuklu arkadaşlarımıza vereceğimiz davetleri iptal etmek zorunda kaldık. Bu iptal olan ama benim hazırlık yaptığım davetlerden birinin menüsüydü. Allah'tan babaanne ve dedemizi torunları ile ikna edip bu sofrada yanlız kalmamış olduk.
İlk önce menü:
  • tarhana çorbası
  • zeytinyağlı bamya
  • Firinda_kizartma_salatasi
  • fırında kızartma salatası (bahçemizden topladığımız sebzelerle!)
  • Sehriye_pilavi
  • etli şehriye pilavı
  • asma yaprağında köfte
  • Keskullu_kunefe
  • keşküllü künefe
Asma Yaprağında Köfte:
Menüye ekleyecek birşeyler ararken "köfte yapsam? yaprağımda var onu da kullansam?" derken keşfettim bu tarifi. Benim tüm menü içinde en sevdiğim tarif bu oldu. Birkaç gün sonraki annemin iftarına da aynısından yapıp götürdüm. Tarif Sofra dergisinden. Ben ağır olacağı için sondaki kaşar peyniri eklemesini yapmadım. Güveç yerine de fırın kabında yaptım. Sonuç harika oluyor!
Malzemeler:
  • 500 gram köftelik kıyma
  • 200 gram salamura asma yaprağı
  • 1 adet rendelenmiş soğan
  • 1 diş dövülmüş sarmısak
  • Tuz, kimyon, karabiber
  • Sos için:
  • 3 adet domates
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 çay bardağı su
  • Üzerine:
  • 1 çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Hazırlanması:
  1. Salamura yaprakları birkaç kez suyunu değiştirip yıkayın ve yaprakları elinizle sıkın.
  2. Bir kasede kıyma, soğan, sarmısak, tuz, kimyon ve karabiberi yoğurun. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, avucunuzun içinde yuvarlayarak silindir köfteler hazırlayın. Köfteleri asma yaprağına sarın ve bir güveç kabına alın.
  3. Sos için rendelenmiş domates, salça ve suyu karıştırın. Asmalı köftelerin üzerine dökün.
  4. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 30 dakika pişirin. Üzerine rendelenmiş kaşar peyniri serpin ve sıcak fırında kaşar eriyene kadar tutun. Sıcak servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder