12 Eylül 2011 Pazartesi

Lahana Çorbası

Lahana_corbasi
Bu tarifin bana göre komik bir hikayesi var. Geçen haftalarda yöresel yemekler yapmayı kafaya takınca elimizdeki malzemelere göre yöresel tarifler aramaya başladık internette. Bir sitede karşımıza bu tarif çıktı. Deneyip ne kadar lezzetli olduğunu düşünürken, tarifin asıl kaynağını paylaştığımızdan emin olmak için biraz daha araştırmaya karar verdim. Ararken aslında diyet sayfalarında -hatta yüzlerce sayfada- yazıldığını gördüm. Diyet yemekleri lezzetsiz olur diye düşünüyordum ama bu tarif fikrimi değiştirdim. Bir hafta boyunca lahana çorbası içmeyi asla tavsiye etmiyorum ama arada bir yapmak için lezzetli bir çorba.
Lahana Çorbası
Malzemeler:
  • 1 adet kuru soğan 
  • 5 yaprak beyaz lahana 
  • Yarım su bardağı yeşil mercimek 
  • Yarım su bardağı pilavlık bulgur 
  • Yarım yemek kaşığı domates salçası 
  • Çok az sıvıyağ
Hazırlanması:
  1. Soğanları küp küp doğrayın. 
  2. Tencereye çok az sıvıyağ ekleyip kızdırın.
  3.  Soğanları ekleyip kavurun. Salçasını ilave edip kavurmaya devam edin. 
  4. 1 litre kaynar suyu tencereye ekleyin. Mercimeği biraz haşlayıp süzün. 
  5. Tencereye bulgur, mercimeği ekleyin. 
  6. Lahanayı ince ince doğrayıp tencereye ekleyin. Orta dereceli ateşte bulgurlar yumuşayana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder